Košarica
0,00 €

Temna čokolada za zdravje – študije

https://www.nutriholis.si/temna-cokolada-je-vir-antioksidantov/?lang=sl

1. Temna čokolada lahko zmanjša tveganje za bolezni srca in ožilja

Zdi se, da so spojine v temni čokoladi zelo zaščitne pred oksidacijo LDL holesterola.

Dolgoročno bi to moralo povzročiti veliko manj kopičenja holesterola v arterijah, zato bi dolgoročno lahko opazili manjše tveganje za bolezni srca. Na voljo imamo nekaj dolgoročnih opazovalnih študij, ki kažejo dokaj drastično izboljšanje.

V študiji v kateri je sodelovalo 470 starejših moških je bilo ugotovljeno, da je kakav zmanjšal tveganje za srčno-žilno smrt za neverjetnih 50 % v obdobju 15 let.

Še ena študija je pokazala, da je uživanje čokolade več kot 5x/teden zmanjšalo tveganje za bolezni srca in ožilja za 57 %.

Seveda te so te študije tako imenovane opazovalne študije, ki ne morejo dokazati, da je ravno čokolada povzročila zmanjšanje tveganja.

Ker pa imamo biološki mehanizem (nižji krvni tlak in oksidiran LDL), obstaja verjetnost, da lahko redno uživanje temne čokolade dejansko zmanjša tveganje za nastanek bolezni srca.

POVZETEK:

Opazovalne študije kažejo na drastično zmanjšanje tveganja srčnih bolezni za ljudi, ki uživajo največ čokolade.

2.Temna čokolada lahko zaščiti kožo pred soncem

Bioaktivne spojine v temni čokoladi so lahko tudi odlične za vašo kožo.

Flavonoli lahko ščitijo pred poškodbami, ki jih povzroča sonce, izboljšajo pretok krvi v kožo ter povečajo gostoto kože in hidratacijo.

Najmanjša eritemska doza (MED) je najmanjša količina UVB žarkov, ki je potrebna za povzročanje pordelosti v koži, 24 ur po izpostavitvi.

V študiji s 30 osebami se je MED več kot podvojil po tem, ko so 12 tednov uživali temno čokolado, ki vsebuje veliko flavanolov.

POVZETEK:

Študije kažejo, da lahko flavanoli iz kakava izboljšajo pretok krvi v kožo in jo zaščitijo pred škodljivimi snovmi, ki jih povzroča sonce.

3. Temna čokolada lahko izboljša možgansko funkcijo

Dobrih novic še ni konec. Temna čokolada lahko izboljša tudi delovanje možganov.

Študija zdravih prostovoljcev je pokazala, da je 5 dni uživanja visoko-flavanolnega kakava izboljšalo pretok krvi v možgane.

Kakav lahko znatno izboljša kognitivno funkcijo pri starejših osebah z motnjami v duševnem razvoju.

Kakav vsebuje tudi stimulativne snovi, kot so kofein in teobromin, kar je lahko ključni razlog zato, da kakav lahko izboljša funkcijo možganov.

Zaključek

Obstajajo precejšnji dokazi, da ima kakav lahko pozitivne učinke na zdravje, zlasti zaščito pred kardiovaskularnimi boleznimi. Seveda pa to ne pomeni, da bi morali ljudje vsak dan uživati veliko količino čokolade. Ne glede na pozitivne učinke vseeno vsebuje veliko kalorij in na žalost je zelo zlahka pojemo preveč. Nekajkrat na teden si privoščite par koščkov.

Zavedajte se, da je veliko čokolade na trgu nekvalitetne. Izbrati morate kakovostno čokolado … ekološko, temno čokolado s 70 % ali večjo vsebnostjo kakava.

Temne čokolade pogosto vsebujejo nekaj sladkorja, vendar so količine običajno majhne in temnejša kot je čokolada, manj sladkorja vsebuje. Prav zato so Cavalier čokolade tako posebne, saj ne vsebujejo namiznega sladkorja.

 

Čokolada Prehrana Zdravje
Nazaj
Glukomanan (konjak moka) – prehranski dodatek za hujšanje, ki deluje
Naprej
Vitko ne pomeni zdravo in fit