Košarica
0,00 €

Priporočljiva količina sladkorja v enem dnevu

Želja po sladkem

Dodani sladkor v hrani spada med najslabše sestavine v sodobni prehrani.

Nudi nam prazne kalorije brez dodanih hranil in dolgoročno lahko poškoduje vaš metabolizem.

Uživanje preveč sladkorja je povezano s povečanjem telesne mase in različnimi boleznimi, kot so debelost, diabetes tipa II in bolezni srca.

Toda koliko sladkorja je preveč? Ali lahko vsak dan pojeste malo sladkorja, brez da bi to povzročilo kakšno škodo, ali bi ga bilo boljše popolnoma izključiti iz vaše prehrane?

Dodani sladkorji proti naravnim sladkorjem – velika razlika

Zelo pomembno je poznati razliko med dodanimi sladkorji in sladkorji, ki se naravno pojavljajo v živilih, kot so sadje in zelenjava. To so zdrava živila, ki vsebujejo vodo, vlaknine in različne mikrohranilne snovi. Naravni sladkorji so popolnoma v redu.

Dodani sladkorji so tisti, ki so predelanim živilom dodani naknadno Najpogostejši dodani sladkorji so namizni sladkor (saharoza) ali visokofruktozni koruzni sirup. Če želite izgubiti telesno maso in optimizirati svoje zdravje, se morate potruditi ter se izogniti hrani, ki vsebuje dodane sladkorje.

 

Količina zaužitega sladkorja je izjemno velika

Težko je dobiti natančne številke o uživanju sladkorja, ker se viri med sabo razlikujejo. Po podatkih iz Združenih držav leta 2008, ljudje zaužijejo več kot 28 kg dodanega sladkorja na leto, kar ne vključuje sadnih sokov.

Leta 2008 je povprečni vnos znašal 76,7 gramov na dan, kar je enako kot 19 čajnih žličk ali 306 kcal. V skladu s to študijo se je uživanje sladkorja med letoma 2000 in 2008 zmanjšalo za 23%, predvsem zato, ker so ljudje pili manj pijač, ki so sladkane s sladkorjem. Torej smo na pravi poti, to je dobra novica!

Vendar pa so trenutne ravni vnosa še vedno previsoke in so ključni dejavnik za pojav debelosti in različnih bolezenskih stanj.

Natančneje, prekomerna poraba sladkorja je povezana z debelostjo, sladkorno boleznijo tipa II, s kardiovaskularno boleznijo, nekaterimi vrstami raka, zobnim kariesom, nealkoholnimi maščobnimi boleznimi jeter itd.

Cavalier bar Dark lemon-lime (temna stevia čok.z limono,limeto), 40 g BREZ DODANEGA SLADKORJA

Koliko sladkorja na dan je varno pojesti?

Žal na to vprašanje ni preprostega odgovora. Nekateri ljudje lahko pojedo nekaj sladkorja brez posledic, drugi pa ga morajo iz svoje prehrane popolnoma izločiti.

Po podatkih Ameriškega združenja za srce (AHA) je največja količina dodanih sladkorjev, ki jo je dovoljeno zaužiti v enem dnevu:

  • Moški: 150 kcal na dan (37,5 g ali 9 žličk).
  • Ženske: 100 kcal na dan (25 gramov ali 6 žličk).

Za primerjavo: ena pločevinka kokakole vsebuje 140 kcal iz sladkorja, medtem ko čokoladica Snickers vsebuje 120 kcal iz sladkorja.

Če ste zdravi, fit in aktivni, bodo to razumne količine. Verjetno boste to majhno količino sladkorja hitro pokurili, ne da bi vam povzročila veliko škode. Pomembno pa je poudariti, da ni potrebe po dodajanju sladkorjev. Sladkor nima nobene fiziološke funkcije.

Manj ga boste jedli, bolj boste zdravi.

 

 

Kaj pa če ste prekomerno težki ali debeli?

Če ste prekomerno težki, debeli, diabetični ali trpite zaradi kakšnih drugih posledic zahodne prehrane, se morate sladkorju izogniti, kolikor je le mogoče. V tem primeru sladkorja NE UŽIVAJTE VSAK DAN, raje 1x/teden ali še boljše 1x na dva tedna.

Če želite biti zdravi, potem res ne bi smeli uživati hrane, ki ji je dodan sladkor. Gazirane pijače, pekovski izdelki, predelana hrana … ta živila nimajo prostora v prehrani osebe, ki ima prekomerno telesno težo. Držite se nepredelane hrane in izogibajte se predelanim živilom s sladkorjem in rafiniranimi ogljikovimi hidrati.

Vaša dnevna zaužita količina dodanega sladkorja se bo izjemno zmanjšala, če boste uživali nepredelana živila, si sami pripravljali hrano in namesto sladkorja uporabljali naravna sladila:

Hujšanje Prehrana
Nazaj
Manuka med – uporaba in koristi
Naprej
Zmanjšajte vnetja v telesu – opis in naravna preventiva z 10 živili