Shopping cart
0,00 €

Najpogostejša imena za sladkor

Sladkor različna imena

Dodan sladkor je morda najbolj nezdrava sestavina v sodobni prehrani.

Ljudje v sodobnem svetu v povprečju pojedo približno 15 čajnih žličk dodanega sladkorja vsak dan (podatki različnih virov se med seboj razlikujejo). Večina tega je skrita v predelanih živilih, tako da se ljudje sploh ne zavedajo, da ga jedo.

Uživanje velikih količin sladkorja je lahko ključni dejavnik pri večjih boleznih, vključno s srčnimi boleznimi in diabetesom.

Sladkor poimenujejo z različnimi imeni, zato je zelo težko ugotoviti, koliko sladkorja živila dejansko vsebujejo.

Ta članek vsebuje 56 različnih imen za sladkor.

Najprej pa na kratko pojasnimo, kaj so dodani sladkorji in kako lahko različne vrste vplivajo na vaše zdravje.

Kaj je dodan sladkor?

Med predelavo se sladkor dodaja hrani, da se okrepi okus, teksturo, rok uporabnosti ali kakšne druge lastnosti.

Dodan sladkor je običajno mešanica prostih oziroma enostavnih sladkorjev, kot so glukoza, fruktoza ali saharoza. Druge vrste, kot so galaktoza, laktoza in maltoza, so manj pogoste.

Na žalost proizvajalci hrane pogosto skrivajo skupno količino sladkorja tako, da ga na seznamu sestavin navedejo pod različnimi imeni.

POVZETEK

Sladkor se običajno doda predelanim živilom. Proizvajalci pogosto uporabljajo več različnih vrst sladkorja, tako da lahko skrijejo dejansko količino.

 

Glukoza ali fruktoza – je to pomembno?

Na kratko, ja, je pomembno. Glukoza in fruktoza – čeprav sta zelo pogosto skupaj- imata zelo različne učinke na telo.

Glukozo lahko metabolizira skoraj vsaka celica v telesu, medtem ko se fruktoza presnavlja skoraj v celoti v jetrih.

Študije so večkrat pokazale škodljive učinke visoke porabe fruktoze. Ti vključujejo insulinsko rezistenco, metabolični sindrom, zamaščena jetra in diabetes tipa 2.

Dodanemu sladkorju se je priporočljivo izogniti, še posebej pomembno pa je, da zmanjšate vnos dodanih sladkorjev, ki vsebujejo veliko fruktoze, kot je npr. agavin sirup.

POVZETEK

Dodan sladkor ima mnogo imen, večina pa je sestavljena iz glukoze in / ali fruktoze. Visokofruktozni sladkorji so bolj škodljivi.

  1. Sladkor (namizni sladkor) / saharoza

Saharoza je najpogostejša vrsta sladkorja.

Pogosto se imenuje “namizni sladkor” in je v številnih vrstah sadja in rastlinah naravno prisoten ogljikov hidrat.

Namizni sladkor se navadno pridobiva iz sladkornega trsa ali sladkorne pese. Sestavljen je iz 50% glukoze in 50% fruktoze.

Saharozo najdemo v številnih živilih, vključno s sladoledom, sladkarijami, slaščicami, piškoti, gaziranimi pijačami, sadnimi sokovi, konzerviranim sadjem, predelanim mesom, mešanicam kosmičev za zajtrk in kečapom.

POVZETEK

Saharoza je znana tudi kot namizni sladkor. Pojavlja se naravno v mnogih vrstah sadja in rastlin ter se doda različnim vrstam predelanih živil. Sestava: 50% glukoze in 50% fruktoze.

 

  1. Visoko-fruktozni koruzni sirup (HFCS)

Visoko-fruktozni koruzni sirup je široko uporabljeno sladilo, še posebej v ZDA.

Izdelan je iz koruznega škroba preko industrijskega postopka in je sestavljen iz fruktoze in glukoze. Obstaja več različnih vrst HFCS, ki vsebujejo različne količine fruktoze.

Dve najbolj pogosti vrsti sta:

  • HFCS 55: To je najpogostejša vrsta HFCS. Vsebuje 55% fruktoze in 45% glukoze, zaradi česar je v sestavi podoben saharozi.
  • HFCS 90: Ta oblika vsebuje 90% fruktoze.

Visoko-fruktozni koruzni sirup najdemo v številnih živilih, zlasti v ZDA. To so soda, kruh, piškoti, sladkarije, sladoled, pecivo, žitne ploščice in mnogi drugi.

POVZETEK

Visoko-fruktozni koruzni sirup se proizvaja iz koruznega škroba. Sestavljen je iz različnih količin fruktoze in glukoze, najpogostejši tip pa vsebuje 55% fruktoze in 45% glukoze.

  1. Agave nektar

Agave nektar, imenovan tudi agavin sirup, je zelo priljubljeno sladilo, proizvedeno iz agave.

Običajno se uporablja kot “zdrava” alternativa sladkorju, ker ne povzroča tako hitrih dvigov krvnega sladkorja, kot veliko drugih vrst sladkorja.

Vendar agave nektar vsebuje približno 70-90% fruktoze in 10-30% glukoze.

Glede na škodljive vplive prekomernih količin fruktoze na zdravje, je agave nektar lahko še bolj škodljiv za presnovno zdravje kot običajni sladkor.

Uporablja se v številnih “zdravih živilih”, kot so sadne ploščice, sladkani jogurti in žitne ploščice.

POVZETEK

Agave nektar ali sirup se proizvaja iz agave. Vsebuje 70-90% fruktoze in 10-30% glukoze. Morda je še bolj škodljiv za zdravje kot običajni sladkor.

      4.  Drugi sladkorji z glukozo in fruktozo

Večina dodanih sladkorjev in sladil vsebuje glukozo in fruktozo.

Tukaj je nekaj primerov:

  1. Beet sugar – sladkor iz sladkorne pese
  2. Blackstrap molasses – črna melasa
  3. Brown sugar – rjavi sladkor
  4. Buttered syrup
  5. Cane juice crystals – kristalni trsnega soka
  6. Cane sugar – trsni sladkor
  7. Caramel – karamel
  8. Carob syrup – rožičev sirup
  9. Caster sugar – sladkor, kjer so zrna bolj drobna od kristalnega sladkorja in še vedno večja od sladkorja v prahu.
  10. Coconut sugar – kokosov sladkor
  11. Confectioner’s sugar (powdered sugar) – slaščičarski sladkor (sladkor v prahu)
  12. Date sugar – datljev sladkor
  13. Demerara sugar – Demerara sladkor: gre za neobdelan trsni sladkor, ki vsebuje nekoliko več melase, torej še več nečistoč.
  14. Evaporated cane juice – evaporiran sok sladkornega trsa
  15. Florida crystals
  16. Fruit juice – sadni sok
  17. Fruit juice concentrate – koncentrat sadnega soka
  18. Golden sugar
  19. Golden syrup – Zlati sirup je britansko sladilo, ki ga pridobivajo iz melase.
  20. Grape sugar – grozdni sladkor
  21. Honey – med
  22. Icing sugar – sladkor v prahu
  23. Invert sugar – invertni sladkor
  24. Maple syrup – javorjev sirup
  25. Molasses – melasa
  26. Muscovado sugar – muscovado sladkor je rjave barve in ima majhne kristalčke. Njegov okus spominja na karamelo.
  27. Panela sugar
  28. Raw sugar – surovi sladkor
  29. Refiner’s syrup
  30. Sorghum syrup
  31. Sucanat
  32. Treacle sugar
  33. Turbinado sugar
  34. Yellow sugar

      38-52. Sladkorji z glukozo

Ta sladila vsebujejo glukozo, čisto ali kombinirano z drugimi s sladkorji ( ne s fruktozo) ( (kot so druge enote glukoze ali galaktozo):

  1. Barley malt – ječmenov slad
  2. Brown rice syrup – sirup rjavega riža
  3. Corn syrup – koruzni sirup
  4. Corn syrup solids – trdne snovi koruznega sirupa
  5. Dextrin – dekstrin
  6. Dextrose – dekstroza
  7. Diastatic malt
  8. Ethyl maltol – etil maltol
  9. Glucose – glukoza
  10. Glucose solids – glukozne trdne snovi
  11. Lactose – laktoza (mlečni sladkor)
  12. Malt syrup
  13. Maltodextrin – maltodekstrin
  14. Maltose – maltoza
  15. Rice syrup – rižev sirup

POVZETEK

Ti sladkorji so sestavljeni iz glukoze, bodisi  samostojno bodisi s sladkorji, ki niso fruktoza. 

      53-54. Sladkorji, ki vsebujejo samo fruktozo

Ta dva sladila vsebujeta samo fruktozo:

  1. Crystalline fructos – kristalinična fruktoza
  2. Fructose – fruktoza

POVZETEK

Čista fruktoza se preprosto imenuje fruktoza ali kristalinična fruktoza.

     55-56. Drugi sladkorji

Obstaja nekaj dodanih sladkorjev, ki ne vsebujejo niti glukoze niti fruktoze. So manj sladki in manj pogosti, vendar se včasih uporabljajo kot sladilo:

  1. D-ribose – D-riboza
  2. Galactose – Galaktoza

POVZETEK

D-riboza in galaktoza nista tako sladka kot glukoza in fruktoza, a kljub temu se uporabljajo kot sladilo.

Ni potrebe, da bi se izogibali naravno prisotnih sladkorjev

Nobenega razloga ni, da bi se izognili sladkorju, ki je naravno prisoten v nepredelani hrani.

Sadje, zelenjava in mlečni izdelki naravno vsebujejo majhne količine sladkorja, vendar vsebujejo tudi vlakna, hranila in različne koristne snovi.

Negativni zdravstveni učinki visoke porabe sladkorja so posledica velike količine dodanega sladkorja, ki je prisotna v zahodni prehrani.

Najučinkovitejši način za zmanjšanje vnosa sladkorja je uživanje nepredelanih živil.

Če se odločite za nakup pakiranih, predelanih živil, bodite pozorni na številna različna imena, za katerimi se skriva dodani sladkor.

Zmanjšajte količino zaužite fruktoze in za sladkanje čaja, kave, peko tort, piškotov, kolačev, rogljičkov in drugih sladic uporabite naravne nadomestke namiznega sladkorja, ki so primerni tudi za diabetike in vse, ki se želijo zdravo prehranjevati. SugarSweet, ki popolnoma nadomešča sladkor ne vsebuje nič glukoze in nič fruktoze, prav tako nobenih skritih sladkorjev.

 

Vsem ljubiteljem čokolade pa priporočamo Cavalier čokolade in izdelke  (20, 40 in 85 gramske čokolade). Najbolje prodajani med Cavalier so:

Uncategorized
Nazaj
Manuka med – uporaba in koristi
Naprej
Zmanjšajte vnetja v telesu – opis in naravna preventiva z 10 živili